Jaki jest

Panel Klienta

Panel wysyłkowy - miejsce dla twoich klientów!

Ciężko wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach firmę kurierską, która nie posiada dedykowanego panelu wysyłkowego dla swoich klientów. Jeżeli jeszcze takiego panelu nie posiadasz - dobrze trafiłeś. Dzięki naszemu oprogramowaniu dla firm kurierskich będziesz mógł odciążyć swoich pracowników, przyjmujących codziennie dziesiątki telefonów od klientów a klientom udostępnić intuicyjny panel, w którym będą mogli zamówić Twoje usługi.

Najważniejsze cechy systemu

Responsywny formularz

Nasz formularz wysyłkowy przygotowaliśmy nie tylko z myślą o użytkownikach korzystających z komputerów stacjonarnych czy laptopów, ale także tych, którzy chieliby zamówić Twoje usługi przy pomocy smartfona.

Natychmiastowa wycena

Wypełniając formularz wysyłkowy wycena przesyłki jest aktualizowana na bieżąco zgodnie z cennikami zdefiniowanymi w systemie. Każda zmiana w formularzu powoduje ponowną wycenę przesyłki i aktulizację ceny.

Płatności online

Twoi klienci od teraz będą mieli możliwość opłacenia przesyłki online bezpośrednio po złożeniu lub realizacji zlecenia. Nasz system jest zintegrowany z takimi bramkami płatnościowymi jak przelewy24 czy DotPay.

Aktualne informacje

Udostępniając swoim klientom panel wysyłkowy, zmniejszasz jednocześnie ruch na infolinii Twojej firmy. To tutaj klienci będą mogli sprawdzić aktualny status przesyłki, bieżący cennik czy status realizacji pobrania za przesyłkę.

Zarządzanie pobraniami

Jeżeli udostępniasz swoim klientom możliwość wysyłki przesyłek za pobraniem z pewnością wiesz jak ważne dla klientów jest posiadanie aktualnych informacji o statusie pobrania. Dzięki naszemu panelowi, klienci zawsze będą wiedzieć, gdzie są ich środki.

Monitoring przesyłek

Dzięki naszemu mechanizmowi śledzenia przesyłek Twoi klienci zawsze będą mieli aktualne informacje o statusie realizacji doręczenia. Nasz system śledzi drogę przesyłki od momentu wprowadzenia do systemu, do momentu doręczenia do odbiorcy.

oprogramowanie dla kurierów - formularz wysyłkowy

Wygląd dostosowany do brandingu Twojej firmy

Doskonale wiemy, jak ważna w marketingu jest identyfikacja wizualna marki. Rozumiemy, że klient przyzwyczaja się do kolorystyki, układu, funkcjonalności strony i wszelkie zmiany w tym zakresie zniechęcają klienta do dalszego korzystania ze strony. Dlatego przygotowując panel klienta zwracamy szczególną uwagę na to, żeby klient miał wrażenie, że wciąż pozostaje w obszarze Twojej strony i wszystkie elementy tworzą spójną całość.

Przygotowując panel klienta dla Twojej firmy między innymi:

  • Umieszczamy logo Twojej firmy w nagłówku panelu
  • Stopkę panelu klienta dostosowujemy do stopki na Twojej stronie www
  • Dostosowujemy kolorystykę i czcionki w panelu do kolorów Twojej strony
  • Dostosowujemy wygląd przycisków do tych na Twojej stronie
  • Jeżeli nie masz własnej strony - pomożemy w doborze kolorów i odpowiedniego ułożenia elementów w panelu klienta

Przegląd funkcjonalności panelu klienta

formularz do zamawiania przesyłek - oprogramowanie dla kurierów

Formularz wysyłkowy panelu klienta

Formularz wysyłkowy to najważniejszy element panelu klienta. Dla klientów, którzy wysyłają kilkanaście, kilkadziesiąt paczek dziennie ważne jest, żeby formularz był jak najbardziej intuicyjny i przejrzysty, co umożliwi szybkie złożenie i opłacenie zlecenia.

Nasz system wyposażyliśmy w modułowy formularz zamawiania przesyłki, dzięki czemu można go dostosować do potrzeb Twojej firmy. Chcesz, żeby po wpisaniu danych przesyłki klient miał możliwość wyboru spośród dostępnych usług? A może wolisz, żeby najpierw wybrał usługę i dopiero potem podał pozostałe dane? Nie chcesz klientom pokazywać podsumowania wyceny? Dla nas to nie problem - jednym kliknięciem zmienimy wygląd i funkcjonalność formularza i dostosujemy ją do Twoich potrzeb.

Klient korzystający z naszego formularza ma do dyspozycji między innymi:

  • możliwość zamówienia różnego rodzaju przesyłek,
  • możliwość zamówienia przesyłki wielopaczkowej o takich samych bądź różnych wymiarach,
  • zapisanie nadawcy / odbiorcy do książki adresowej i korzystanie z niej w formularzu nadawczym,
  • możliwość ustawienia domyślnego adresu nadania / doręczenia przesyłki,
  • zamówienie podjazdu kuriera na wybraną datę / godzinę zgodnie z konfiguracją pracy kurierów w Twojej firmie,
  • zamówienie przesyłki pobraniowej ze wskazaniem kwoty pobrania i numeru konta bankowego do zwrotu pobrania,
  • wybór odpowiedniej usługi na podstawie zaproponowanych, wyliczanych na bierząco w miarę wypełniania formularza cen,
  • możliwość opłacenia przesyłki online np. poprzez serwis przelewy24 czy DotPay,
  • możliwość samodzielnego wydrukowania etykiety / listu przewozowego.

Oczywiście tak jak pisaliśmy wcześniej - dostępność poszczególnych usług i opcji ustalasz sam, konfigurując system pod procesy w swojej firmie.

Oprogramowanie dla firm transportowych - lista zleceń panelu klienta

Oprogramowanie dla firm transportowych - szczegóły zlecenia w panelu klienta

Lista zleceń / widok szczegółowy zlecenia

Jednym z najważniejszych elementów naszego panelu klienta oprogramowania dla firmy kurierskiej poza samym formularzem zamawiania przesyłki jest lista zleceń. To miejsce, w którym Twoi klienci będą mogli opłacić wcześniej zlecone, jeszcze nieopłacone przesyłki, sprawdzić aktualny status zarówno samego zlecenia jak i pobrania na tym zleceniu. System umożliwia również wyszukiwanie przesyłek z danego okresu czasu lub o wybranym statusie przesyłki.

Jeżeli świadczysz usługi terminowe, w których deklarujesz się na odbiór / doręczenie przesyłki o konkretnej godzinie, system może prezentować na liście zleceń informację o szacowanym pozostałym czasie do pojawienia się kuriera. Lista zleceń jest odświeżana w czasie rzeczywistym - jeżeli zmieni się status przesyłki, zostanie on automatycznie odświeżony na liście.

Lista przesyłek połączona z widokiem szczegółowym zlecenia zawiera wszystkie najważniejsze informacje o przesyłce i udostępnia między innymi możliwość:

  • opłacenie wcześniej nieopłaconych przesyłek,
  • pobrania listu przewozowego do przesyłki,
  • wysłanie podobnego zlecenia (nie trzeba wtedy wypełniać wszystkich danych w formularzu wysyłkowym od nowa, jest on wstępnie wypełniony na podstawie danych wybranej przesyłki),
  • anulowanie zlecenia - o ile status przesyłki / płatności / rozliczenia na to pozwala

Listy przewozowe generowane w systemie poza najważniejszymi informacjami o zleceniu mogą również zawierać logo Twojej firmy, dzięki czemu Twoja marka staje się bardziej rozpoznawalna i lepiej zapada w pamięć odbiorcom przesyłek, które Twoi kurierzy doręczają. Przykładową etykietę możesz pobrać poniżej.

Oprogramowanie dla firm kurierskich - książka adresowa panelu klienta

Książka adresowa

Aby umożliwić klientom szybsze składanie przesyłek w panelu nadawczym, wyposażyliśmy nasz system książkę adresową. Książka umożliwia zapisanie i zarządzanie adresami nadania / doręczenia wraz z możliwością ustawienia domyślnego adresu nadania / doręczenia przesyłki, co jeszcze bardziej przyspiesza proces wypełniania formularza zamawiania przesyłki kurierskiej. System umożliwia również zapisanie adresu nadawcy / odbiorcy bezpośrednio z formularza wysyłkowego.

W przypadku, kiedy kilku pracowników klienta posiada osobne konta użytkowników do panelu (np. realizują wysyłkę z różnych działów firmy, innych kategorii produktów, do różnego typu odbiorców), system umozliwia rozdzielenie książki adresowej tak, żeby użytkownicy nie mieli dostępu na wzajem do swoich danych.

System dla firm kurierskich - lista przesyłek pobraniowych

Śledzenie pobrań za przesyłki

Jeżeli udostępniasz swoim klientom możliwość zamówienia zlecenia z wysyłką za pobraniem, z pewnością wiesz, jak skomplikowany i czasochłonny może być proces zwrotu środków dla klienta: ciągłe monitorowanie rachunku bankowego, rozliczenie gotówki z kierowcami, ręczne wypełnianie przelewów z pobraniami do klientów i problemy wynikające z mogących się pojawić pomyłek. Do tego dochodzą telefony od klientów z pytaniami o status pobrania.

Dzięki temu, że jednym z elementów naszego systemu jest aplikacja dla kuriera, monitorowanie pobrań odbywa się w czasie rzeczywistym. W momencie, kiedy kurier doręcza przesyłkę, klient od razu widzi informację o tym, że środki trafiły do kuriera. Zakładka Pobrania w panelu klienta listuje wszystkie zlecenia pobraniowe zlecone przez klienta wraz z podsumowaniem kwot u kurierów, datą realizacji zlecenia czy datą zlecenia zwrotu środków na konto klienta zrealizowane w panelu administracyjnym kuriersystem.

Program dla firmy kurierskiej - lista faktur w panelu klienta

Rozliczenia / faktury

Nasz system trzy podstawowe formy rozliczeń z klientami. Są to:

  • natychmiastowa płatność za każde zlecenie poprzez system płatności online przed przyjęciem zlecenia do realizacji,
  • rozliczenie na zasadzie przedpłaty (tzw. skarbonka) - klienci mogą uzupełnić swoje saldo finansowe o wybraną kwotę i korzystać z tej kwoty w miarę nadawania kolejnych przesyłek,
  • rozliczenie okresowe z klientem na podstawie zbiorczej faktury - klient nadaje przesyłki na podstawie ustawionego limitu kredytowowego, a na koniec każdego okresu dostaje fakturę z określonym terminem płatności. Limit kredytowy może być ustawiany indywidualnie pod każdym klientem i z założenia gwarantuje, że klient nie zamówi przesyłek na większą kwotę niż ustawiony limit.

W każdej z powyższych form rozliczeń, system umożliwia wystawienie faktury za zrealizowaną płatność na konto skarbonki, zrealizowanie pojedynczego zlecenia jak i wystawianie zbiorczej faktury za zlecenia zrealizowane w określonym okresie czasu (raz, dwa, cztery razy w miesiącu). W naszym panelu ma dostęp do listy wszystkich faktur wystawionych w systemie wraz z informacją o kwocie faktur zaległych i możliwością pobrania pliku faktury.

Monitoring / śledzenie przesyłek w panelu klienta

Monitoring przesyłek

Moduł śledzenia przesyłki umożliwia sprawdzenie aktualnego statusu przesyłki wraz z historią przebiegu transportu na podstawie numeru przesyłki także niezalogowanym użytkownikom. Dzięki temu, odbiorca znając numer przesyłki w każdej chwili może sprawdzić jej statu nawet nie mając konta w systemie.

Status / historia przesyłki zmienia sie na bieżąco w trakcie realizacji zlecenia. Możliwe to jest dzięki modułowej budowie systemu, w skład której wchodzi również aplikacja dla kuriera. Informacja o odbiorze / doręczeniu ląduje w systemie natychmiast w momencie, kiedy kurier zrealizuje swoje zadanie na aplikacji mobilnej.

Ważnym elementem procesu śledzenia przesyłki jest również oferowany przez nasz system mechanizm automatycznych powiadomień o zmianie statusu przesyłki. To Ty decydujesz jakie powiadomienia i w którym momencie będą trafiały do nadawcy / odbiorcy.

formularz reklamacji przesyłki firmy kurierskiej

Formularz reklamacyjny

Każdemu z naszych klientów oczywiście życzymy jak najlepiej, ale nawet najlepszym zdarzają się wpadki. Opóźnienia w doręczeniu przesyłek, uszkodzenia czy zagubienia przesyłek zdarzają się w każdej firmie kurierskiej i generują niepotrzebny ruch na obsłudze klienta.

Aby usprawnić proces składania reklamacji, wyposażyliśmy nasz system w moduł reklamacyjny, którego najważniejszą częścią po stronie klienta jest formularz reklamacyjny, dzięki któremu klient za jednym podejściem może zgłosić reklamację do przesyłki, wprowadzić kwotę roszczenia / numer konta do zwrotu roszczenia, wgrać do systemu zdjęcie uszkodzone przesyłki, ewentualnie, jeśli zajdzie taka potrzeba wgrać również zdjęcie ręcznie wypełnionego formularza reklamacyjnego zgodnie ze wzorem stosowanym w Twojej firmie.

Aktualny status reklamacji można śledzić zarówno na liście zgłoszonych reklamacji dostępnej w systemie jak i bezpośrednio w danych zlecenia, na które reklamacja została zgłoszona.

Integracje z platformami e-commerce

Rozumiemy doskonale, że olbrzymia część sprzedaży odbywa się dzisiaj poprzez wszelkiego rodzaju platformy e-commerce, które generują dużą część ruchu w firmach kurierskich. Aby umożliwić Twojej firmie pozyskiwanie takich klientów, ciągle wyposażamy go w kolejne integracje z takimi platformami sprzedażowymi jak WooCommerce czy najpopularniejszymi serwisami aukcyjnymi.

Zamów demo